Blog foto's (10)

Je Over-Mij pagina is een van je meest gelezen pagina’s op je website, maar ook voor velen een van de moeilijkste pagina’s om te maken

Veel ondernemers en bedrijven leven nog met het idee dat de lezers zitten te wachten op  een missie/visie of je complete arsenaal aan opleidingen & trainingen dit je hebt gevolgd op je Over-Mij pagina. Maar niets is minder waar…

Maar wat zet je wel op je Over-Mij pagina, zodat je websitebezoekers fans van je worden?

‘Kijk hoe goed ik ben’ of ‘ik kan jou het beste helpen’ voelen we ons meestal niet zo comfortabel bij.

Je leest en hoort ontelbare verhalen van ondernemers die in 1 keer vanuit het niets verschijnen, bakken met geld verdienen en niet weten wat ze met hun tijd moeten doen…

Begrijp me niet verkeerd: het is helemaal mogelijk om een ​​leven en carrière te creëren waar je van houdt, werken vanuit je passie en veel geld verdienen en genieten van je vrijheid.

Natuurlijk.

Maar bij de meeste ondernemers werkt het niet zo. Onder de top van de ijsberg zitten de dingen die we niet zien wat er gebeurd is voor die tijd.

Door alle 'shit' van jouw reis te delen doe je je fans echt een dienst

Door jouw verhaal te delen over je verleden en wat jij hebt gedaan om te zijn wie je nu bent en staat, kun je iemand helpen zodat;

  • Herkennen in jouw verhaal en ze zich minder alleen hierin voelen staan.
  • Elke succesvolle ondernemer ook door modder heeft geakkerd
  • Je altijd een keer vaker moet opstaan
  • Je nooit moet opgeven

De lessen die ervoor zorgen dat mensen ‘fan’ van je worden – en het leven van mensen echt veranderen – liggen onder de top van de ijsberg.

In deze blog geef ik je een 3-stappen methode om orginele Over-Mij pagina op te zetten en vind je een template om je een zetje te geven.

Een Over-Mij pagina waarbij de lezer je het gevoel geeft tegenover je te zitten en waar ze jou echt leren kennen.

Maar hoe breng je dat gevoel onder woorden?

3 stappen om je daarbij op weg te helpen

#1 BEDENK HOE JIJ DE ‘WERELD’ BEDIEND. JE ‘WHY’ *

In plaats van te beginnen met praten over wat je doet, begin je je Over-Mij pagina met een regel of twee over waarom je doet wat je doet.

Jouw ‘why’ of ‘waarom’ is de rode draad door deze pagina.

Simon Sinek heeft dit heel mooi omschreven.

Wil jij ook weten wat jouw ‘Why’ is? Simon Sinek zijn notes [Engels]

DOWNLOAD HIER DE NOTES VAN SIMON SINEK

Deze notes geven jou een heel helder uitleg over …

Maar hoe breng je dat gevoel onder woorden?

Lees verder..

#2 TOON JE NIET-PROFESSIONELE KANT.

Zou het je verbazen om te horen dat het gedeelte van je over-mij pagina dat je echt verkoopt, het deel waar het NIET over je dienst of product gaat?

Wat is de truc?

Stel je kwetsbaar op.

Beschrijf jouw ‘reis’ als ondernemer.

Veel ondernemers doen dit liever niet, want ze schamen zich voor de ‘fouten’ die ze hebben gemaakt. Maar juist dit verhaal, jezelf kwetsbaar neerzetten, is wat voor veel lezers de doorslaggevende factor is om met jou samen te willen werken. Ze herkennen zich in jouw verhaal en voelen de verbinding met jou.

Je legt de ultieme verbinding als je laat zien wat jij eraan hebt gedaan om te staan waar jij nu staat en wat daar voor nodig is geweest. Welke weg heb jij bewandeld en kan je de lezers daarmee inspireren [denk nog even aan: know-like-trust].

Jouw over-mij pagina is de eerste schifting naar jouw ideale klant

En in dit gedeelte van jouw over-mij pagina ben jij onderscheidend naar je concurrentie. Tenslotte: Niemand anders heeft hetzelfde verhaal, dezelfde stijl, dezelfde eigenaardigheden enzovoort, als jij.

#3 PRACTICE WHAT YOU PREACH

En in dit gedeelte van jouw over-mij pagina ben jij onderscheidend naar je concurrentie. Tenslotte: Niemand anders heeft hetzelfde verhaal, dezelfde stijl, dezelfde eigenaardigheden enzovoort, als jij.

#3 PRACTICE WHAT YOU PREACH

Op de over-mij pagina dus geen ‘shortcuts’ je komt alleen geloofwaardig over als je doet en overkomt wat je zegt. 

Hoe zat het ook alweer, ik zet 3 stappen nog even onder elkaar:

  1. you Why, waarom doe je wat je doet?
  2. hoe is jouw reis geweest om daar te komen
  3. Doe wat je zegt.

Maar hoe nu verder?

Okay, je weet nu ongeveer hoe je een over-mij pagina in elkaar zet, de theorie. Maar hoe nu verder? Om je hierbij te helpen heb ik een ‘fill in the blanks’ template klaargezet van Melissa Cassera

Ik heb zelf haar methode toegepast in onderstaande tekst. Ik denk hier veel ondernemers mee te kunnen helpen dus daarom deze template.

 

Download hier je gratis template om je eigen Over-Mij pagina te creeren. 

Deel dit bericht