
Hoe je een pakkende Over-Mij pagina schrijft
Je Over-Mij pagina is een van je meest gelezen pagina’s op je website, maar ook voor velen een van de moeilijkste pagina’s om te schrijven.
Veel ondernemers en bedrijven leven nog met het idee dat je website bezoekers zitten te wachten op een missie en visie, of je complete arsenaal aan opleidingen & trainingen die je hebt gevolgd.
Maar niets is minder waar…
Wat zet je wel op je Over-Mij pagina, zodat je websitebezoekers fans van je worden?
‘Kijk hoe goed ik ben’ of ‘ik kan jou het beste helpen’ voelen we ons meestal niet zo comfortabel bij.
Je leest en hoort ontelbare verhalen van ondernemers die in 1 keer vanuit het niets verschijnen, bakken met geld verdienen en niet weten wat ze met hun tijd moeten doen.
Begrijp me niet verkeerd: het is helemaal mogelijk om een leven en carrière te creëren waar je van houdt, werken vanuit je passie en veel geld verdienen en genieten van je vrijheid.
Natuurlijk…
Bij de meeste ondernemers werkt het niet zo. Onder de top van de ijsberg zitten de dingen die we niet zien wat er is gebeurd voor die tijd.
Door alle 'shit' van jouw reis te delen doe je je fans echt een dienst
Door jouw verhaal te delen over je verleden en wat jij hebt gedaan om te zijn wie je nu bent en waar je staat, kun je de ander helpen, zodat;
- Ze zich herkennen in jouw verhaal en je hen het gevoel geeft dat ze niet de enige zijn die worstelen.
- Elke succesvolle ondernemer ook door modder heeft geakkerd.
- Je altijd één keer vaker moet opstaan.
- Je nooit moet opgeven.
De les die ervoor zorgt dat men ‘fan’ van je wordt – en het leven van mensen verandert – ligt onder de top van de ijsberg.
In deze blog geef ik je een 3-stappen plan om op een originele manier een Over-Mij pagina te schrijven.
Zo creëer je een Over-Mij pagina waarbij de lezer het gevoel geeft tegenover je te zitten en waar ze jou echt leren kennen.
Maar hoe breng je dat gevoel onder woorden?
3 stappen om je daarbij op weg te helpen
#1 Wat is jouw ‘WHY’?
In plaats van te beginnen met praten over wat je doet, begin je je Over-Mij pagina met een regel of twee over waarom je doet wat je doet.
Jouw ‘why’ of ‘waarom’ is de rode draad door deze pagina.
#2 TOON JE NIET-PROFESSIONELE KANT.
Stel je kwetsbaar op.
Beschrijf jouw ‘reis’ als ondernemer.
Veel ondernemers doen dit liever niet, want ze schamen zich voor de ‘fouten’ die ze hebben gemaakt. Maar juist dit verhaal, jezelf kwetsbaar neerzetten, is voor veel lezers de doorslaggevende factor om met jou samen te werken. Ze herkennen zich in jouw verhaal en voelen hierdoor een verbinding.
Je legt die verbinding pas als jij laat zien wat jij eraan hebt gedaan om te staan waar jij nu staat, en wat daarvoor nodig is geweest.
Welke weg heb jij bewandeld en kan je de lezers inspireren (denk nog even aan: know-like-trust).
Jouw Over-Mij pagina is de eerste schifting naar jouw ideale klant

En in dit gedeelte van jouw Over-Mij pagina ben jij onderscheidend van je concurrenten. Tenslotte: niemand anders heeft hetzelfde verhaal, dezelfde stijl, dezelfde eigenaardigheden enzovoort, als jij.
#3 PRACTICE WHAT YOU PREACH
Op je Over-Mij pagina dus geen ‘shortcuts’, je komt alleen geloofwaardig over als je doet en overkomt wat je zegt.
Hoe zat het ook alweer, ik zet de 3 stappen nog even onder elkaar:
- Je ‘Why’, waarom doe je wat je doet?
- Hoe is jouw ‘reis’ geweest om daar te komen
- Doe wat je zegt
Okay, je weet nu ongeveer hoe je een Over-Mij pagina in elkaar zet.
Misschien vind je deze blog ook interessant? Jouw verhaal in minder dan 30 woorden: