fbpx

Dat komt niet professioneel over! “Riep mijn klant.”

Dat komt niet professioneel over!

Hoe kan je dat nu bedenken…

Ik keek haar vragend aan? Wat bedoel je vroeg ik haar.

“Je hebt mijn eigen naam gebruikt in plaats van mijn bedrijfsnaam, riep ze verbaasd vanachter haar beeldscherm.”

Ik kijk nergens meer van op tegenwoordig. Mijn voorstel was om haar naam als afzender te gebruiken bij een e-mail campagne in plaats van haar bedrijfsnaam. 

Zelf hou ik het graag persoonlijk en adviseer mijn klanten zoveel mogelijk in spreektaal te communiceren, maar nog niet iedereen is zover om dat ook te willen of te kunnen. Er zitten vaak allemaal stemmetjes en remmetjes in het hoofd die ze doen geloven dat je professioneel en kundig moet overkomen in je teksten.

Bullshit

Die tijd is voorbij.

Vandaag de dag is je (potentiële) klant op zoek naar emotie, niet bewust, maar ze willen wel een ‘klik‘ met je ervaren voordat ze de telefoon grijpen om een afspraak met je te maken of de koop button aan te slaan.

Wees je authentieke zelf, schrijf zoals je praat, vermijd vakjargon en woorden die je normaal ook nooit gebruikt.

Tenslotte: mensen kopen van mensen. 

Het is niet voor niets dat de cijfers uitwijzen dat binnen een paar klikken je website bezoeker op zoek gaat daar de persoon achter de website. 

Wie is degene achter deze website? 

Wat heeft hij of zij te bieden? 

En natuurlijk een profielfoto om er een beeld bij te krijgen is ook altijd wel prettig.

Je websitebezoeker wil een ‘klik’ met je voelen – een verbinding – en als dit er niet is voelen en horen ze wel een ‘klik’ maar dan die van de backspace knop. Klik… weg zijn ze.’ 

Wist jij dat op je Over-Mij pagina meestal de beslissing wordt genomen om met je samen te werken?

Teksten geschreven in spreektaal (niet zoals we vroeger op school hebben geleerd in schrijftaal met lange zinnen en veel werkwoorden) leveren je meer op, omdat:

  • het persoonlijker wordt ervaren en het leest zo lekker vlot door;
  • beter wordt onthouden; 
  • je opvalt tussen de massa’s in schrijftaal geschreven teksten.

Kortom: laat jezelf zien wie jij bent en wat jij te bieden hebt. Durf je kwetsbaar op te stellen en schrijf je verhaal zoals je spreekt. 

Verschuil je niet achter allerlei super interessante woorden, dit doet je lezer namelijk niks.

NB de oplossing die we uiteindelijk voor de klant hebben bedacht – een middenweg – [haar naam] van [bedrijfsnaam]. Ach… Wellicht is ze de volgende keer om 😉   

WEBINAR

In dit webinar deel ik mijn 7 beste oplossingen - direct toepasbaar - om jouw bestaande teksten te transformeren naar vlotte en positieve teksten die verkopen

SUCCES MET WOORDEN

SUCCES MET WOORDEN

Hét complete on-, en offline copywriting programma met tekstformules, schrijftemplates en stappenplannen om TOPteksten te schrijven voor méér likes, méér verkopen en méér inschrijvingen op je mailinglijst.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on print
Share on email