fbpx

In 5 stappen naar een overtuigende LinkedIn samenvatting

Sinds een paar maanden ben ik lekker actief op LinkedIn. Ik ben eerlijk met je, ik had niet zoveel met dit platform. Dit bleek achteraf toch een belemmerende overtuiging die ik ergens in het verleden heb opgedaan en wat mij dus geen sikkepit verder hielp

Ik heb me eroverheen gezet. 

Goddank wat een leuke mensen tref ik hier.

Wat een enthousiasme, maar ook wat een ellende tref ik aan in de profiel samenvattingen op LinkedIn.

Je leest het goed: ellende.

Bij elke nieuwe connectie kijk ik even wie er verstopt zit achter de LinkedIn pagina. Even spieken wie ze zijn en wat ze doen. In 8 van de 10 gevallen, en in overdrijf niet, mis ik deze doorslaggevende antwoorden om klanten binnen te harken in je samenvatting:

  • Wie help jij en waar ligt jouw doelgroep wakker van?
  • Het resultaat van je product of dienst.

En dit is zo jammer, want met een paar simpele aanpassingen is het eenvoudig te veranderen en het levert je zoveel meer klanten, nieuwe relaties en samenwerkingen op.

Tip #1 Zet even je eigen ego opzij. Je connecties vinden het niet zo interessant om te lezen welke baantjes je hebt gehad en je padvinders verhaal mag je ook achterwege laten.

In de samenvatting van Linkedin gaat het even NIET over jou, maar over de mensen die je graag wilt helpen met jouw dienst of product.

Ik geef je 5 eenvoudige stappen om je beste samenvatting ooit te schrijven, zodat je meer connecties interesseert om met je samen te werken en minder afhakers hebt.

Stap #1: omschrijf het probleem waar jouw doelgroep wakker van ligt. Een simpele vraag die je met ja of nee kunt beantwoorden is vaak al voldoende.

Stap #2: wat is het gevolg als je doelgroep het probleem NIET gaat oplossen? Benoem hier een aantal gevolgen – je mag hier best een beetje inspelen op de emotie van je doelgroep.

Stap #3: wat is jouw oplossing – beschrijf jouw dienst of product in een paar vlotte zinnen.

Stap #4: naast stap 1 is dit het belangrijkste: benoem je RESULTAAT. Wat levert het je doelgroep op als ze met jou gaan samenwerken? Mocht resultaat lastig zijn, benoem dan de voordelen van je product of dienst.

Stap #5: nu mag je even opscheppen met waar jij expert in bentBijvoorbeeld: hoeveel mensen jij al hebt geholpen met jouw dienst of product en wat zijn de resultaten, misschien heb je wel een boek geschreven waar je super trots op bent of heb je ooit een prijs gewonnen wat relevant is om te vermelden.

Benoem de dingen die je expert status ondersteunen en waarvan je lezers in katzwijm vallen.

Met bovenstaande stappen ga je in op de emotie van de lezer. Primaire emoties worden opgeroepen door de buitenwereld, automatisch en onbewust

Met deze kennis wordt het allemaal een stuk eenvoudiger om een ‘fanbase’ op te bouwen, omdat je lezers automatisch en onbewust reageren op emotie prikkels – maak hier gebruik van in je teksten!

Wist jij dat 95% van al onze aankopen we doen vanuit emotie – wat we later rationeel gaan uitleggen aan onze omgeving?

Kortom:

wil jij een succesvol bedrijf met een onafgebroken stroom aan klanten?

Zorg er dan voor dat je leert hoe jij woorden voor jouw bedrijf kunt inzetten, zodat je de mensen raakt, verleid en overtuigd.

Jouw dienst kan steengoed zijn. Zonder de juiste woorden verkoop je niks.

PS Oh ja, vermijd vakjargon of woorden met meerdere betekenissen, dit zijn dikke vette afhakers.

PPS wil je een korte eigen verhaal schrijven – lees dan deze blog waarin je in 30 woorden je eigen verhaal opzet 

Om je een idee te geven, heb ik hier mijn voorbeeld van mijn LinkedIn pagina. 

Vind je het lastig om overtuigende teksten te schrijven die verkopen?

Zit je soms met je handen in je haar, omdat je merkt dat je teksten niet werken voor jou. Ze zorgen er niet voor dat je je diensten verkoopt, je workshops of trainingen vollopen of voor oneindig veel inschrijvingen op je nieuwsbrief. 😥

Wil jij graag een onweerstaanbare tekst die van het beeldscherm afspat waarbij je ideale klant gelijk roept: 📢 Ja, dat is wat ik zoek!

Dan heb ik een oplossing voor je. Het online programma: SUCCES MET WOORDEN.

Met dit programma krijg je alle handvatten om overtuigende teksten te schrijven met behulp van schrijftemplates, tekstformules en stappenplannen om teksten te kunnen schrijven die je lezers overtuigen en raken, zonder pusherig over te komen.

SUCCES MET WOORDEN is een programma waarin je ontspannen leert schrijven met jouw eigen unieke schrijfstem.

Als je diep van binnen voelt, met al die remmetjes en stemmetjes in je hoofd, dit vind ik lastig en hier heb ik echt nog wel wat stappen in te maken en te leren. Dan ben ik er om jou te helpen.

Want naast het online programma is er ook elke maand een live coachingscall 👩‍💻 voor al je vragen en feedback op je eigen geschreven teksten

Wie is Susan?

Als energieke copywriting coach bij onder andere het Masterteam van Eelco de Boer heb ik al honderden ondernemers geholpen om teksten te schrijven die verkopen.

Ik gebruik mijn commercieel schrijftalent, copywriting kennis en jarenlange sales en marketing ervaring om jou te helpen. Om jouw verhaal duidelijk en overtuigend op papier te zetten, zodat het voor iedereen te begrijpen is. Want alleen dan komt jouw boodschap duidelijk over.

Als ik niet op mijn laptop zit te rammelen, drink ik graag cappuccinootjes met mensen die mij inspireren. Vind ik het heerlijk om mij te aarden samen met mijn spiri vrienden. Beluister ik oneindig veel podcasts tijdens het autorijden en sta ik regelmatig juichend aan de zijlijn van het voetbalveld om mijn zoon aan te moedigen.

Voor meer informatie : 


WEBINAR

In dit webinar deel ik mijn 7 beste oplossingen - direct toepasbaar - om jouw bestaande teksten te transformeren naar vlotte en positieve teksten die verkopen

SUCCES MET WOORDEN

SUCCES MET WOORDEN

Hét complete on-, en offline copywriting programma met tekstformules, schrijftemplates en stappenplannen om TOPteksten te schrijven voor méér likes, méér verkopen en méér inschrijvingen op je mailinglijst.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on print
Share on email