fbpx
koptitels

Het geheim om je bedrijf sneller te laten groeien met koptitels

Ik hou van simpele dingen.

Ik denk dat het komt omdat ik de neiging heb om snel mijn interesse te verliezen.

Als iets te ingewikkeld of tijdrovend lijkt, stel ik het uit. Mijn lijst met ‘uitgestelde dingen’ is lang en lijkt in de loop van de tijd niet korter te worden.

Misschien geldt hetzelfde voor jou.

Om het simpel te houden, zijn er 2 dingen die je moet doen om je bedrijf te laten groeien:

  1. Zorg dat meer mensen zich bewust worden van: wie je bent en wat je doet.
  2. Zorg dat meer van die mensen daadwerkelijk betalende klanten worden.

Dat is het… 

  1. Zorgen dat meer mensen bewust van je worden, kan op verschillende manieren.  Adverteren, e-mailen, videootjes maken, teksten schrijven enzovoort. We weten over het algemeen prima hoe dit werkt.

Laten we het hebben over punt 2.

Hier lig ik, misschien net als jij, regelmatig wakker van. 

Wat ondernemers het meest lastig vinden is: hoe krijg je de aandacht?

Met koptitels… 

Wanneer je de boeken leest van ‘s werelds beste copywriters zoals David Ogilvy en anderen, lees je opmerkingen over hoe ze net zoveel (zo niet meer) tijd aan koptitels besteden als aan de rest van hun teksten. 

En dat is logisch, 80% van de lezers beslist bij het lezen van je koptitel of ze verder lezen of dat ze snel verder scrollen.

Bijvoorbeeld:

  • Het geheim hoe je 5 kilo verliest in 4 weken?
  • Hoe je een verzekering kiest die je geld bespaart.
  • Hoe je een pakkende titel schrijft die lezers aantrekt.

Waarom werken deze koppen zo goed? Om een paar redenen.

Je creëert nieuwsgierigheid door een vraag te stellen, hierdoor ligt de lezer bijna aan je voeten om te weten wat het antwoord is op deze vraag.

En als kers op de taart bied je een resultaat: 5 kilo verliezen, geld besparen, lezer aantrekken. 

Wil jij je bedrijf laten groeien zorg voor pakkende koptitels! Zonder pakkende koppen scrollen lezers heel hard aan je voorbij of hebben ze de ‘backspace’ heel knop snel gevonden… ‘klik’ weg is je bezoeker.