
3 tips die de kracht geven je waardevolle content vol vertrouwen te publiceren
Kak.
Je hebt net je tekst geschreven. Klaar om wereldkundig te maken en ja hoor, daar komen ze..de twijfels.
Is het goed geschreven zonder grammatica fouten? Misschien beledig ik bepaalde lezers met mijn tekst? Is het niet te lang? Is mijn tekst wel origineel genoeg? Er zijn vast al talloze blogs over dit onderwerp geschreven…
Angst en onzekerheid grijpen je naar de keel en voor je het weet heb je je laptop dichtgeklapt, zonder dat je blog of bericht de ether in zijn gestuurd.
Je hebt veel tijd verloren aan iets wat je niet verder helpt in je bedrijf.
Weet dat je hier niet alleen in staat. Veel ondernemers kampen met deze onzekerheid en zijn te perfectionistisch. Ze creëren waardevolle content die nooit die ze nooit publiceren.
En dat is zo zonde….
Hierbij 3 tips om dit voorgoed op te lossen.
1. Vergeet perfect te zijn en probeer niet iedereen een plezier te doen.
Als je wacht totdat je schrijfwerk ‘perfect’ is, dan is het nu tijd om deze illusie los te laten. Je werk kan niet ‘universeel geliefd worden door iedereen op aarde’.
Het maakt niet uit hoe bekwaam je bent en hoeveel tijd en aandacht je besteedt aan je schrijven, bepaalde mensen zullen van je werk houden en anderen niet. Sommige verhalen, posts, blogs zullen sterk aansluiten bij je ideale klanten, en anderen niet.
Als je intentie goed is en je kunt er al 1 persoon mee helpen, publiceer het!
Goed is goed genoeg!
2. Bepaal een doel waar je over gaat schrijven en blijf daarbij.
Wat wil je overbrengen of wat is de grote les die ik aan mijn lezers wil overbrengen?
Kies een doel en plak je er aan vast met de beste lijm.
En als je merkt dat je begint af te dwalen, stop dan. Herinner je wat je schrijfdoel was en verwijder het deel waar je de afslag miste.
Als je één schrijfdoel kiest en je eraan vasthoudt, wordt het schrijven veel gemakkelijker en je eerste versie zal zoveel sterker zijn.
Dat betekent dat je minder tijd zult besteden aan het corrigeren en herschrijven, omdat je eerste versie al behoorlijk goed klinkt!
3. Creëer een ongelofelijk beloningssysteem voor jezelf…
Content creëren is voor veel ondernemers een taak die onderaan het to-do lijstje staat. Om jezelf te motiveren trakteer je op een beloning. Boek die heerlijke massage als je 3 blogs hebt herschreven of ga lekker naar de film als je nieuwsbrief is verstuurd.
Sla je letters op het toetsenbord en maak je schrijfproject af, wees niet te streng voor jezelf en geniet daarna van je beloning.